Om tot kleurencombinaties te komen (en van daaruit tot lay-outs), hebben we eerst de sfeer van de film gedefinieert. Deze definitie is als volgt:
" De sfeer van de film wordt zwaar bepaald door de hoofdpersoon(Fred). Op zijn zolderkamer met zijn modeltreintjes voelt hij zich gelukkig. Het moet er vredig zijn en warm, zodat je als kijker mee wordt gevoerd in het gevoel van de hoofdpersoon, namelijk de passie (meer nog obsessie) voor deze treintjes, die eigenlijk alles voor hem zijn. Om deze reden hebben wij besloten dat de scenes in de zolderkamer vooral warme kleuren/licht zullen bevatten (dus veel geel/oranje/roodtinten).
De scenes buiten het huis van Fred zijn heel anders. Hier voelt hij zich niet op zijn gemak, omdat hij zichzelf heeft geisoleerd en nu niet meer in de buitenwereld kan functioneren als een normaal persoon. Hij heeft hier ook geen controle en dit maakt dat hij zich heel onzeker voelt. De kleuren van de omgeving worden hier harder en koeler, zodat het gevoel dat de buitenwereld geen fijne plek is, versterkt wordt voor de kijker. De kleuren/licht zullen vooral blauw/groen/wit zijn.
Verder zal de kleurintensiteit gedurende het eerste gedeelte van de film vrij laag zijn, Fred heeft geen oog voor zijn omgeving en daarom zal deze omgeving wat grauwer/grijzer zijn. Wanneer de treintjes van Fred weg zijn gehaald en Fred op zijn dieptepunt zit, is de omgeving nog grauwer en donkerder, totdat hij begint te merken wat er nog meer in zijn omgeving afspeelt. Er zal op dat moment gebruik gemaakt worden van intense kleuren en veel licht, zodat duidelijk wordt dat Fred voor het eerst zijn omgeving echt ziet en beseft hoe mooi het daar is. "
Hieruit zijn o.a. de volgende kleurcombinaties gekomen:
Ook zijn we al aan het brainstormen over verschillende lay-outs, daar hebben we tot nu toe deze voorbeelden van:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten